Branş Dersleri
Türkçe Dersimizde Neler Bulacaksınız?
- Ders İçerikleri: Öğrencilerimizin derslerde işleyecekleri konular, okuma metinleri ve kaynaklara kolayca erişim sağlayabilirsiniz. Bu sayede çocuklarınızın hangi konuları işlediğini ve ilerlemelerini yakından takip edebilirsiniz.
- Kütüphane Saati ve Okuma-Anlama Çalışmaları: Türkçe derslerinde okuma alışkanlığını geliştirmek amacıyla haftalık kütüphane saatleri düzenlemekteyiz. Öğrencilerimiz bu saatlerde sevdikleri kitapları okuyacak, ardından okuma-anlama çalışmaları ile kitap üzerine derinlemesine düşünecekler.
- E-kitap ve Makaleler: Çocuklarınızın okuma zevkini artırmak ve Türkçe dil dünyasına daha derinlemesine adım atmaları için seçkin eserlerin yer aldığı bir e-kitap kütüphanesi oluşturduk. Ayrıca, güncel Türkçe makalelerine de ulaşabilirsiniz.
- Eleştirel Düşünme Becerileri: Öğrencilerimizin eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmek adına çeşitli sunumlar ve münazaralar düzenliyoruz. Bu etkinlikler aracılığıyla öğrenciler, farklı bakış açıları geliştirip kendi fikirlerini savunma ve sorgulama becerisi kazanacaklar.
- Yaratıcı Yazarlık Atölyesi: Çocuklarımızın yazma yeteneklerini geliştirmeleri için düzenlediğimiz yaratıcı yazarlık çalışmaları ve etkinliklere dair bilgiler yer almakta. Öğrenciler bu platform üzerinden yazılarını paylaşabilecek ve öğretmenlerinden geri bildirim alabilecekler.
- Etkileşimli ve Rol Model Uygulamaları (Öğretmen Sensin Projesi): Bu projede öğrenciler, Türkçe derslerinde öğrendikleri konuları arkadaşlarına öğretme görevini üstlenerek aktif bir öğrenme sürecine katılacaklar. “Öğretmen sensin” uygulaması ile öğrenciler konuyu daha iyi pekiştirecek ve sunum yeteneklerini geliştirecekler.
- 3 Boyutlu Poster ve Maket Çalışmaları: Türkçe müfredat konularını daha eğlenceli ve somut hale getirmek için 3 boyutlu konu posterleri ve maket çalışmaları yapıyoruz. Bu yaratıcı projeler, öğrencilerin görsel ve el becerilerini kullanarak konuları daha iyi kavramalarını sağlıyor.
- Sınavlar ve Ödevler: Öğrencilerimizin sınav takvimleri ve ödevleri hakkında bilgilere de web sitemiz üzerinden ulaşabilir, böylece eğitim süreçlerini destekleyebilirsiniz.
Türkçe’nin zengin dünyasını öğrencilerimize daha etkili ve keyifli bir şekilde sunmayı amaçladığımız bu platformda, siz değerli velilerimizin de desteği bizim için çok kıymetli. Çocuklarınızla birlikte bu dijital Türkçe yolculuğuna katılmak için sizleri de web sitemize bekliyoruz.
Saygılarımızla,
Türkçe Zümresi
ORTAOKUL MATEMATİK DERS TANITIMI:
Matematik, öğrenim hayatımız boyunca gördüğümüz temel bilimlerin (fen bilimleri, fizik, kimya, biyoloji) dili olarak kabul edilmektedir. Öğrencilerimiz fen bilimleri dersleri aracılığıyla dünyayı, günlük hayatı, kendi bedenlerini daha iyi tanırken, matematik sayesinde bu anlayışın geliştiğini hep hatırlamalıyız.
Bu sebeple, derslerimizde özellikle öğrencilerimizden gelen “Bu konuyu günlük hayatımızda nerede kullanacağız?”,“Karşımıza nerede çıkacak?” gibi sorularına vereceğimiz ilk cevap, dilimizi kullandığımız her yerde Matematik dersini görebileceğimizi ifade etmektir. Bununla birlikte,Matematik biliminin, fen bilimleri derslerinin temelinin atılmasında aracılık ettiğini belirtmek Matematik derslerinin var olan önemini ön plana çıkartmaktadır.
Evrenin dili Matematik diyerek Galileo Galilei Matematik dersinin önemine farklı bir boyut kazandırmıştır.
Bu anlayış ile Okulumuzda Matematik öğreniminde derinlemesine konu işleme ile zihinsel becerilerin gelişimi, analitik düşünme, problem çözme becerilerinin kazanımı sağlanmaktadır.
Matematik derslerinde konularımızı işlerken soyut olan kavramların somutlaşması adına teknolojik, görsel materyaller, modelleme materyalleri, el becerisi gerektiren çeşitli etkinlikler ile zenginleştirmekteyiz.
Özellikle geometri konu başlıklarında Matematik derslerimizde Bilgisayar destekli öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu sağlamaktayız. Bu konuda, Geogebra, Desmos, Tangram gibi uygulamalardan yararlanmaktayız. Böylece öğrencilerin matematik programlarıyla tanışmasını ve uygulama yapmasını desteklemekteyiz. Öğrencilerimiz bu programları evlerinde kendi bilgisayarlarında da kurarak yeni bir ilgi alanı oluşturmaktadır.
Öğrenci liderliğinde bireysel ya da grup çalışması olarak çeşitli Matematik Projelerini yürütmeleri için öğrencileri teşvik etmekteyiz. Nasıl bir proje yapmak istediklerini öğrencilerimizin kendileri belirleyebildiği gibi bu konuda Matematik Öğretmenlerimiz tarafından belirlenmiş projeleri yürütmeyi de seçebilmektedirler. Bu amaç ile takım çalışması, ortak disiplin, sorgulama, risk alma, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi becerilerin gelişimi desteklenmektedir.
Alanında uzman kişileri derslerimize online veya yüz yüze davet ederek ders içeriklerimize yeni bir boyut kazandırıyoruz. Öğrencilerimiz Bilim İnsanlarıyla tanışma fırsatı yakalarken hem farklı meslek gruplarıyla tanışmış hem de Matematik hakkındaki yeni bilgileri keşfetmiş oluyorlar.
IGSCE, IB, MYP, müfredatlarında yer alan ders içerikleriyle MEB programında yer alan kazanımlarımızı destekleyerek derslerimizi öğrencilerimizin çok boyutlu yaklaşımlara açılmasını sağlıyoruz. Farklı soru niteliklerini görerek yeni bakış açıları kazanmalarına aracılık etmekteyiz.
Ayrıca disiplinler arası ders işleme methodu ile Fen bilimleri, İngilizce, Bilişim dersleriyle entegrasyon sağlıyoruz.
Öğrencilerimizi Uluslararası öneme sahip olan Kanguru Matematik, Olimpiyat Sınavları, Tales Matematik Yarışmaları, Caribou Matematik Yarışması gibi Matematik başarılarını ölçebilecekleri prestijli sınavlara girmeleri için teşvik ediyor ve destekliyoruz.
Bütün bunlarla beraber, Matematik derslerinde, öğrencinin ihtiyacına yönelik adımları atarak, deneyime açıklık ile öğrencinin “yapabilirim” anlayışını içselleştirmesini öncelemekteyiz.
Sosyal Bilgilerin genel amacı, öğrencilere vatandaşlık görevlerini ve sorumluluklarını öğretmek, evrensel bilgi ve becerilere/davranış modellerine sahip, toplumda insanların birbirleri ile olan ilişkileri ve tasarruf etme fikrini ve yeteneklerini geliştirmek; yaparak yaşayarak metoduyla yaşadığı toplumu tanıma, çevrelerini anlama bunun yanında problem çözme ve karar alma becerileriyle donanmış, üretken katılımcı, demokratik ve çağdaş bir toplum için etkin vatandaşlar/bireyler yetiştirmektir.
Kapsamı
Sosyal bilgiler bir konu değildir, bunun yerine birçok farklı konuyu içeren bir çalışma alanı olarak işlev görmektedir. Öncelikle tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, sanat tarihi, yurttaşlık ve sosyoloji konularını içermektedir. Bütün bunlarla birlikte etik, psikoloji, felsefe, antropoloji, sanat ve edebiyat unsurları da konu alanına dahil edilmektedir. Çalışma alanı olarak, insanlara ve onların ilişkilerine odaklanmaktadır. Bununla birlikte bu konuların çoğu, konu alanının kendisi için yararlı olan, bir tür sosyal fayda da içermektedir.
Kültür
Kültür ve çeşitlilik çalışması teması, kültürel açıdan farklı öğrenci grupları arasında daha fazla anlayış sağlamayı ve müfredata kültürel açıdan farklı öğrencilerin deneyimlerini de dahil etmeyi amaçlayan, kendi başına bir çalışma alanı olan çok kültürlülüğün ilkelerini içermektedir.
Zaman, Süreklilik ve Değişim
Öğrenciler, mevcut dünyanın gelişimine yol açan olayların geçmişini ve tarihini inceler. Nihayetinde, öğrenciler bunları bugüne uygulamak için geçmişin inançlarını ve değerlerini de inceleyeceklerdir. Ayrıca öğrenciler, tarih araştırmasında sorgulama becerilerini geliştireceklerdir.
İnsanlar, Yerler ve Çevre
Öğrenciler, kim olduklarını ve onları çevreleyen ortamı ve yerleri anlayabileceklerdir. Öğrenciye, dünyanın mekansal görüşleri ve perspektifleri verilmektedir. Bu tema büyük ölçüde, insanlığın kaynaklarla bağlantılarını inceleyen, harita ve teknik okuma talimatlarını analiz eden, insan toplulukları ve Dünya’nın sistemleri hakkındaki bilgileri çözümleyen bir bakış açısına sahip olan; coğrafya alanında yer almaktadır.
Birey ve Toplum
Öğrenciler kendi kişisel kimliklerini, gelişimlerini ve eylemlerini anlayabileceklerdir. Bu sayede kendilerini çevreleyen etkileri de anlayabileceklerdir.
Bireyler, Gruplar ve Kurumlar
Öğrenciler, grupların ve kurumların; insanların günlük yaşantılarını nasıl etkilediğini anlayacaklardır. Grupların ve kurumların nasıl oluştuğunu, sürdürüldüğünü ve değiştirildiğini anlayabileceklerdir.
Güç, Otorite ve Yönetim
Öğrenciler, tarihsel dönemlerden günümüze kadar iktidar, otorite ve yönetim biçimlerini anlayacaklardır. İktidarın amacına ve gücün, toplum üzerindeki sınırlandırmalarına aşina olacaklardır.
Üretim, Dağıtım ve Tüketim
Öğrenciler, malların ve hizmetlerin organizasyonunu anlayacak ve nihayetinde öğrencinin, daha büyük ekonomik meseleleri çalışmasına hazırlayacaktır.Ekonomik konuların incelenmesi, bununla beraber finansal okuryazarlık ve ekonomiye; işçiler, üreticiler ve tüketiciler olarak katılım söz konusu olduğunda, öğrencilerin bilgi ve becerilerinin bu konuda artırılmasını amaçlamaktadır.
Bilim, Teknoloji ve Toplum
Öğrenciler bilim, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiyi anlayacak, yıllar boyunca ilerlemeyi ve sahip oldukları etkileri anlayacaklardır.
Küresel Bağlantılar
Öğrenciler, küresel karşılıklı bağımlılığın etkileşimli ortamını anlayacak ve günlük dünyayı şekillendiren küresel bağlantıları anlayacaklardır.
Sivil İdealler ve Uygulamalar
Öğrenciler, vatandaşların haklarını ve sorumluluklarını anlayacak ve aktif vatandaşlık anlayışında büyümeyi öğreneceklerdir.
Bilim Koleji’nde Müzik dersleri, öğrencilerin sanatsal yönlerini keşfetmeleri, yaratıcılıklarını geliştirmeleri ve müzikal bilgi birikimlerini güçlendirmeleri için tasarlanmıştır. Derslerimizde müziğin sadece teknik yönlerine değil, aynı zamanda duygusal ve kültürel boyutlarına da odaklanıyoruz.
Müzik derslerimizde öğrenciler:
Temel Müzik Teorisi: Notalar ve ritim değerleri gibi çeşitli temel konuları içerir.
Kültürel Çeşitlilik: Farklı müzik kültürleri ve müzik tarihi hakkında bilgi edinirler.
Amacımız, her öğrencinin müziğe olan ilgisini beslemek, sanatsal ifade yeteneklerini artırmak ve onları hem bireysel hem de grup çalışmalarıyla destekleyerek müzikle güçlü bir bağ kurmalarını sağlamaktır. Derslerimiz, teorik bilgileri pratiğe döken, yaratıcı, dinamik ve katılımcı bir öğrenme ortamı sunar.
Beden eğitimi dersinde öğrenciler genel olarak fiziksel aktiviteler, spor dalları, takım oyunları ve beden sağlığı konularında eğitim alırlar. İşte bu derste karşılaşabileceğiniz ana başlıklar:
- *Fiziksel Aktivite ve Egzersizler*: Kas ve eklem hareketliliğini artıran, dayanıklılığı geliştiren çeşitli egzersizler yapılır.
- *Spor Dalları*: Futbol, basketbol, voleybol, hentbol, atletizm gibi farklı sporların kuralları öğretilir ve pratiği yapılır.
- *Koordinasyon ve Denge Çalışmaları*: El-göz koordinasyonu, denge ve vücut kontrolünü geliştiren egzersizler yapılır.
- *Esneklik ve Kuvvet Çalışmaları*: Öğrencilerin kas esnekliği ve gücünü geliştiren hareketler öğretilir.
- *Takım Çalışması*: Grup sporları aracılığıyla işbirliği, iletişim ve strateji geliştirme yetenekleri üzerinde durulur.
- *Sağlık Bilgisi*: Vücut sağlığı, beslenme ve spor yaralanmalarının önlenmesi ile ilgili temel bilgiler verilir.
- *Rekabet ve Spor Etiği*: Fair-play, centilmenlik, spor ahlakı ve disiplin konuları öğretilir.
- *Kondisyon ve Dayanıklılık Çalışmaları*: Aerobik ve anaerobik dayanıklılığı artıran aktiviteler yapılır.
Bu ders, sadece fiziksel gelişim değil, aynı zamanda sosyal becerilerin, özgüvenin ve takım çalışmasının gelişmesine de katkı sağlar.
Okulumuz, öğrencilerin bireysel potansiyellerini en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla öğretmenlerimiz tarafından tasarlanmış, yenilikçi ve zenginleştirilmiş bir programa sahiptir. Birinci sınıftan itibaren öğrencilerimize sadece temel derslerde değil, farklı alanlarda da geniş kapsamlı bir eğitim sunuyoruz. Astronomi, fen bilimleri, robotik, görsel sanatlar, spor, müzik ve dünya saati gibi fark dersleri ile öğrencilerimizi her yönden besleyerek, ilgi alanlarını keşfetmeleri için zengin bir öğrenme ortamı oluşturmuş oluyoruz. Küresel eğitimi de müfredatımıza dahil ederek öğrencilerimize evrensel bir bakış açısı kazandırmayı hedeflerken, entelektüel gelişimleri destekliyoruz.
Temel hedeflerimizden bir diğeri, öğrencilerimizin duygusal gelişimlerine ve kişilik oluşturma süreçlerine özel bir önem vermektir. Kendine güvenen, ilgi alanlarının, zevklerinin, yeteneklerinin ve sınırlılıklarının farkında olup her haliyle kendini seven, mutlu, empati kurabilen, saygılı birer dünya insanı yetiştirmek için rehberlik hizmetleri, sosyal etkinlikler ve farkındalık çalışmaları gibi yaratıcı içerikler, etkinlikler üretiyoruz. Her bir öğrencinin bireysel özelliklerine uygun yaklaşımlar benimseyerek, onların kendilerini ifade edebilmeleri için güvenli ve destekleyici bir ortam yaratıyoruz.
İlkokulumuzda, özellikle ilk iki kademede öğrencilerimizin öğrenme sürecini keyifli ve verimli hale getirmeyi amaçlayan ödevsiz bir eğitim sistemi benimsemekteyiz. Bu sistemde, öğrenciler okulda edindikleri bilgileri sınıf içi etkinlikler ve uygulamalı derslerle pekiştirirler, araştırma görevleri ile erken yaşta sunum yapma deneyimi yaşarlar. Böylece evde ek ödev yapma zorunluluğu ortadan kalkar.
Ödevsiz sistemimiz, öğrencilerin gün sonunda dinlenmeye, yaratıcı etkinliklere ve kişisel ilgi alanlarına zaman ayırmalarını sağlar. Bu yaklaşımla, öğrencilerimizin hem zihinsel hem de duygusal gelişimlerini destekleyerek, okul dışındaki zamanlarını verimli kullanmalarını ve aileleriyle daha fazla vakit geçirmelerini hedefliyoruz.
Ayrıca, okulumuzda yetenek keşfi ve geliştirilmesi de önceliklerimizdendir. Her öğrencinin kendine özgü yeteneklerini ortaya çıkararak, onların ilgi alanlarına uygun özel programlar sunuyoruz. Öğrenciler, proje tabanlı öğrenme ve uygulamalı dersler sayesinde hem akademik hem de sanatsal ve sportif becerilerini keşfederek geliştirme imkanı buluyor.
Bu bütüncül eğitim anlayışıyla, öğrencilerimizi hem akademik hem de duygusal, sosyal ve kişisel yönden kendine güvenen, yaratıcı bireyler olarak geleceğe hazırlıyoruz.
Bilim Koleji’nde İngilizce dersinde öğrenciler, kendilerini ve çevrelerini ifade etmeyi çeşitli eğlenceli yöntemlerle öğrenirler. Bu süreçte kullanılan etkinlikler arasında:
- Kelime Kartları: Öğrenilen kelimeleri pekiştirmek için görsel destek sağlanır.
- Oyunlar: Eğlenceli oyunlar aracılığıyla kelime dağarcığı ve dil becerileri geliştirilir.
- Projeler: Öğrencilerin ilgi alanlarına göre düzenlenen projelerle yaratıcılıkları desteklenir.
- Takım Çalışmaları: İşbirliği içinde yapılan etkinlikler, iletişim ve sosyal becerileri artırır.
- Şarkılar: Öğrendiğimiz konuları eğlenceli şarkılarla pekiştirme fırsatı sunar.
- Drama Aktiviteleri: Canlandırmalarla dil becerileri, duygu ve ifade yetenekleri geliştirilir.
Bu çeşitlilik, her öğrencinin ilgi ve merakına uygun ödevler düzenleyerek öğrenmenin kalıcılığını sağlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, İngilizceyi keyifle ve etkili bir şekilde öğrenirler!
Yabancı Dillerin Önemi ve İngilizce Eğitimi
Günümüzde, kıtalar artık saatlik mesafede; bilimsel, ekonomik, sanat ve teknoloji ile akademik iletişim dünya çapında gerçekleştirilmektedir. Bu nedenle, yabancı diller hayatımızın önemli bir parçası haline gelmiştir. İngilizce, dünya dili olarak kabul edilirken, bu dili bilenler birçok başka dili öğrenme konusunda avantaj elde ederler. Çünkü en çok dilin İngilizce karşılıkları sözlüklerde bulunmakta ve birçok araştırma İngilizceden ve/veya İngilizceye çevrilmiştir.
Bir dil, ayrı bir kültürdür. Yabancı bir dili öğrenmenin en avantajlı zamanı okul öncesi ve ilkokul dönemidir. İlkokuldaki İngilizce derslerimizde, dili günlük yaşantımıza uyarlayarak konuları ve etkinlikleri seçmekteyiz. Tıpkı ana dilini öğrenir gibi, çocukların günlük hayatlarında en yaygın kalıpların doğrudan uygulamalarını gerçekleştiriyoruz. Temel iletişim becerilerini kazandırdıktan sonra, çocuklara ihtiyaç duyulan ve günlük hayatlarında yer alan konuları işleyerek dili doğal ve zorlanmadan öğrenmelerini sağlıyoruz.
İngilizce derslerimizde öğrenciler; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinin yanı sıra araştırma, fikir paylaşma ve savunma, sunum yapma ve bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmektedirler. Yabancı bir dil öğrenmenin temel sebebi olan “iletişim” ilkesi, derslerimizin merkezinde yer alır; program, planlama ve ders içi iletişim bunun temelini oluşturur.
Küçük yaş grubu öğrencilerimize İngilizceyi şarkı, tekerleme ve şiirle destekleyerek dil öğrenimini eğlenceli hale getiriyoruz. Sınıfta şarkı, tekerleme ve şiir kullanmanın birçok faydası vardır. Bu araçlar, metinlerle keyifli deneyimler yaratmanın yanı sıra fonolojik farkındalığı geliştirmek, erken okuryazarlık kavramlarını öğretmek ve dilin tonlamasını, vurgusunu ve ritmini geliştirmek için oldukça etkilidir. Ayrıca, şarkılar ve şiirlerle yapılan hareket etkinlikleri, çocukların ince motor becerilerini geliştirmekte ve ezberlemeyi kolaylaştırmaktadır. Bu beceriler, başka derslerde ve günlük yaşamlarında da yansımaktadır.
Ortaokul çağındaki öğrencilerimiz için bağımsız okuma, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik metotlarımızı uygulamaktayız. Konu ile ilgili kompozisyon yazma, proje hazırlama ve sunum yapma gerektiren özgün, ikili veya grup çalışmaları, günlük İngilizce derslerimizin vazgeçilmez bir parçasıdır. Bu süreçte öğrencilerimiz araştırmacılık, değerlendirme nitelikleri ve fikirlerini ifade etme becerilerini geliştirirken, İngilizcede kelime hazinelerini, dil bilgilerini ve konuşma akıcılıklarını artırmaktadırlar.
Konu seçiminde, güncel ve öğrencilerimizin ilgi alanlarına denk gelen temalar belirlemekteyiz. Bu sayede dil öğrenimi, daha keyifli ve olumlu bir gayrete dönüşmektedir. Yabancı dil öğrenimi, iletişim kurma amacıyla gerçekleştiriliyorsa, doğal ve zorlamadan gelmelidir. Biz öğretmenler olarak, bu hedefe ulaşmak için elimizden gelen çabayı göstermekteyiz.
Fen Bilimleri dersi, doğa olaylarını anlamaya yönelik bilimsel süreç ve yöntemlerin öğretildiği, öğrencilerin bilimsel meraklarını geliştiren temel bir eğitim alanıdır. Bu ders, öğrencilerin dünyayı daha iyi anlamalarını sağlayan fizik, kimya, biyoloji, astronomi ve yer bilimleri gibi disiplinlerin temel konularını kapsar.
Fen Bilimleri dersinin amacı, öğrencilerin çevrelerinde gözlemledikleri olayları bilimsel bir bakış açısıyla incelemelerini, araştırma yapmalarını ve sorgulamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin deney yapma, problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı çözümler üretme ve derinlemesine analiz yapma becerilerini geliştirmeyi hedefler. Aynı zamanda, teknolojik gelişmeleri takip etme ve sürdürülebilir yaşam için çevre bilincine sahip olma gibi kazanımlar da öğrencilerde geliştirilmeye çalışılır.
Bu ders sayesinde öğrenciler, doğa olaylarını anlamanın yanı sıra, bilimsel keşiflere dayalı olarak geleceğin bilim insanları, mühendisleri ve problem çözücüleri olma yolunda ilerlerler. Fen Bilimleri, bireylerin yalnızca bilimsel bilgiyle donatılmasını değil, aynı zamanda bu bilgiyi kullanarak topluma fayda sağlayacak bireyler olarak yetişmesini amaçlar.
Okulumuzda Fen Bilimleri eğitimi yaklaşımı öğrenci profilimizin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde aşağıdaki gibi planlanmaktadır;
- Zenginleştirilmiş Müfredat
Derinlemesine Konu İşleme: Temel bilgileri öğrendikten sonra, bu bilgileri daha derinlemesine incelemeye yönlendirilmektedir. Örneğin, potansiyel ve kinetik enerjilerin bağlı olduğu etkenler incelendikten sonra, bu etkenleri içeren matematiksel formüller verilerek açıklamaları yapılabilir.
Çapraz Disiplinli Yaklaşım: Fen bilimleri diğer ders alanları (matematik, teknoloji, mühendislik, müzik, sosyal bilimler) ile birleştirilebilir. Bu, öğrencilere bilginin farklı alanlardaki uygulamalarını gösterir ve problem çözme becerilerini geliştirir.
- Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme: Öğrenciler gerçek dünya problemlerini çözmek için bilimsel bilgiyi kullanır. Örneğin, bir çevre sorununu analiz edip, bir çözüm önerisi geliştirebilirler.
Öğrenci Liderliğinde Araştırma Projeleri: Öğrenciler, ilgilendikleri konular üzerinde araştırmalar yapabilir ve deneyler tasarlayabilirler. Örneğin, bitkilere ilgi duyan bir öğrenci, topraksız tarım üzerine deneysel bir proje yürütebilir.
- Yaratıcı ve Eleştirel Düşünmeyi Geliştirme
Bilim Projeleri: Öğrenciler günümüzdeki güncel ve gelecekteki olası bilimsel gelişmeler hakkında projeler geliştirebilirler. Örneğin, yapay zekanın biyoloji üzerindeki potansiyel etkilerini araştırıp, projeler oluşturabilirler.
Bilim Tarihi, Felsefesi ve Etik: Müfredat konuları işlenirken ilgili konu hakkında tarihsel gelişmeler incelenerek tartışılabilir. Bilimin etik boyutları üzerine tartışmalar ve felsefi sorgulamalar yapılabilir. Genetik mühendislik, yapay zeka gibi konuların etik boyutları incelenebilir.
- Proje ve Araştırma Tabanlı Eğitim
Bilimsel Araştırma Yapma: Öğrencilere bilimsel bir problemin nasıl çözüleceğini öğretmek için, onları bağımsız araştırma projeleri yapmaya bu projelerini sunmaya yönlendirmek gerekir. Örneğin, bir öğrenci su kirliliği ile ilgili bir deney tasarlayıp, kirlilik seviyelerini ölçebilir. Proje sürecini ve sonuçlarını poster ya da sözlü sunuma çevirip bir bilim şenliğinde sunabilir.
STEAM Projeleri: Bilimin, matematiğin, teknolojinin, mühendisliğin ve sanatın bir arada kullanıldığı projeler öğrencilerin yaratıcılıklarını ve analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Örneğin, bir köprü tasarlama ve inşa etme projesi ile mühendislik becerileri geliştirilebilir.
- Hızlandırılmış Programlar
Öğrenciler, fen konularında daha ileri düzeylere çıkabilir. İlkokul seviyesinde ortaokul, ortaokul seviyesinde lise veya üniversite düzeyindeki konuları öğrenmeye başlayabilir. Örneğin, bu öğrencilere ileri düzey biyoloji, kimya veya fizik dersleri verilebilir.
- Uzmanlarla Etkileşim
Bilim İnsanlarıyla İşbirliği: Bir bilim insanı ya da akademisyen ile mentorluk çalışmaları yapabilir. Bu öğrenciler, gerçek bilimsel projelerde çalışarak bilimsel yöntemleri öğrenebilir.
Bilimsel Seminerler: Öğrenciler, bilimsel seminerlere katılarak alanında uzman kişilerle etkileşimde bulunabilir. Bu tür seminerler, öğrencilerin bilimsel gelişmeler hakkında güncel bilgi edinmelerine ve yeni ufuklar kazanmalarına yardımcı olur.
- Teknoloji Entegrasyonu
Simülasyonlar ve Bilgisayar Destekli Öğrenme: Öğrenciler fen derslerinde simülasyonlar, sanal laboratuvarlar ve bilgisayar programları kullanarak deney yapabilirler. Örneğin, fizik dersinde karmaşık deneyleri sanal ortamda simüle edebilirler.
Kodlama ve Robotik: Fen eğitimi ile kodlama ve robotik projeleri entegre edilebilir. Örneğin, öğrenciler çevre koşullarını ölçen bir robot tasarlayıp programlayabilirler.
- Yarışmalar ve Bilim Fuarları
Bilim Yarışmaları: Bilim olimpiyatları, ulusal ve uluslararası yarışmalar büyük bir teşvik sağlar. Bu tür yarışmalar öğrencilerin hem bilimsel bilgi seviyelerini hem de özgüvenlerini geliştirmeye yardımcı olur.
Bilim Fuarları/Şenlikleri: Öğrenciler, kendi tasarladıkları deneyleri ve projeleri sergileyebilirler. Bu fuarlar ya da şenlikler, öğrencilerin yaratıcı düşüncelerini pratiğe dökme fırsatı sunar.
İzmir Bilim Koleji’nde fen eğitimi, klasik öğretim yaklaşımlarının ötesine geçerek öğrencilerimizin merak, yaratıcılık ve problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik yapılanmıştır. Zenginleştirilmiş içerik, proje tabanlı öğrenme, bilimsel araştırmalar ve teknoloji entegrasyonu öğrencilerimizin fen eğitiminden maksimum düzeyde yararlanmalarını sağlamaktadır.
Our English and Spanish programs are based on the Common European Framework of Reference for Languages and designed according to 21st century learning.
* İngilizce ve İspanyolca eğitim programlarımız Avrupa birliği Dil Eğitimi Yapısı referansları esas alınarak 21.yuzyil öğrenim ilkelerine göre dizayn edilmiştir.
Bearing in mind that students’ learning styles, motivation and readiness differ, we aim to teach students a foreign language using methods and techniques suitable to their needs.
* Her öğrencinin farklı öğrenme sekli, motivasyonu ve öğrenmeye hazır olma durumu olduğunu göz önüne alarak, öğrencilere öğrenme ihtiyaçlarına uygun metod ve teknikler kullanarak yabancı dil eğitimi vermeyi amaçlamaktayız.
In our classes we expect students to be creative, to be critical thinkers, to be self-motivated, to be problem solvers and to be good team workers
* Sınıflarımızda öğrencilerimizden yaratıcı olmalarını, eleştirel düşünmelerini, kendi kendilerini motive etmelerini, problem çözmelerini ve iyi birer takım üyesi olmalarını beklemekteyiz.
All these attitudes has been couraged in order for our students to be effective life long language learners.
* Bütün bu tutumlar öğrencilerimizi yaşam boyu etkili birer yabancı dil öğrencisi olmaları için cesaretlendirmektedir.
To develop effective life long language learners, our Foreign Language team is committed to provide the proper environment wherein students can:
* Yabancı dil takımımız öğrencilerin kendilerini yasam boyu etkili bir öğrenim özelliği kazanmaları ve aşağıdaki konularda başarılı olmaları için doğru bir ortam yaratma konusuna adamışlardır;
- Be aware and love languages and the cultures attached to them – yabancı dilleri ve onlara bağlı kültürleri farkında olma ve sevme
- Learn structures and words necessary for communication – iletişim için gerekli yapı ve kelimeleri öğrenme
- Acquire the competencies of reading, writing, listening and speaking with much emphasize to speaking and writing – okuma,yazma,dinleme, konuşma ve tatbi ki çok daha önemli ve öncelikli olarak konuşma ve yazma yetenekleri kazanma
- Prepare to earn internationally recognised certification – uluslararası tanınan bir sertifika kazanmaya hazırlanma
All these aims are reached by our students in a competitive but fun way.
* Öğrencilerimiz tüm bu hedeflere eğlenceli bir şekilde ulaşırlar.
Learning a foreign language, and the culture that goes with it, is one of the most useful things we can do to broaden the empathy and imaginative sympathy and cultural outlook of children.
Michael Gove
Yabancı bir dil ve ona bağlı bir kültür öğrenmek çocuklarımızın empati ve yaratıcı sempatik kültürel bakış açılarını geliştirme ve genişletme açısından en önemli yollardan biridir.
Michael Gove
Sanat, yaratıcılığın dili ve ifade biçimidir. Bilim Koleji olarak, öğrencilerimizin estetik duygularını geliştirmelerine, sanatsal bakış açılarını genişletmelerine ve kendi özgün ifadelerini bulmalarına önem veriyoruz. Görsel Sanatlar Bölümümüz, öğrencilerin hem teknik becerilerini hem de yaratıcı düşünme kapasitelerini keşfetmelerine olanak sağlayan bir öğrenme ortamı sunmaktadır.
Görsel sanatlar derslerimiz, sadece teknik becerileri öğretmekle kalmaz, aynı zamanda öğrencilerin dünyaya farklı açılardan bakmalarını ve yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder. Sanat yoluyla, öğrencilerimizin hayal gücünü, eleştirel düşünme yeteneğini ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz.
Her öğrencinin sanatsal yolculuğu benzersizdir. Bu nedenle, Bilim Koleji Görsel Sanatlar Bölümü olarak öğrencilere, yetenek ve ilgi alanlarına göre kişiselleştirilmiş projeler sunuyoruz. Eğitim yaklaşımımızda farklı materyal ve tekniklerin kullanımını teşvik ediyor ve geniş bir perspektif edinmelerini sağlıyoruz.
- Karmaşık Projeler ve Eleştirel Düşünme: Öğrenciler, sadece teknik uygulamaları öğrenmekle kalmaz, aynı zamanda eleştirel düşünme ve sanatı analiz etme becerilerini de geliştirirler.
- Çok Yönlü Materyaller: Geleneksel resim ve çizim tekniklerinin yanı sıra heykel, kolaj gibi çeşitli materyallerle çalışarak yaratıcılıklarını daha da ileri taşırlar.
- Sanat Dışı Disiplinlerle Entegrasyon: Matematik, bilim ve tarihle bağlantılı projelerle, öğrencilerimiz disiplinler arası düşünme becerilerini geliştirirler.
Görsel sanatlar, öğrencilerin estetik duyarlılıklarını geliştirmenin yanı sıra, disiplinli çalışma alışkanlıkları edinmelerini ve sabırlı olmayı öğrenmelerini sağlar. Sanat, aynı zamanda duygusal gelişim için güçlü bir araçtır. Öğrenciler, renkler, formlar ve kompozisyonlar aracılığıyla kendilerini ifade etmenin yollarını bulurlar.
Görsel Sanatlar Bölümümüz, öğrencilerimizi sanatsal bir yolculuğa çıkararak, onların kendilerini keşfetmelerine, yeteneklerini geliştirip dünyaya yeni bir bakış açısıyla bakmalarına yardımcı olmayı hedefler. Her bir öğrencimizin sanatsal gelişimine katkıda bulunmak, bizim için büyük bir gurur kaynağıdır.