Geri

Hakkımızda

HomeHakkımızda

Web Sitemize Hoş Geldiniz!

Ben Recai Yıldırım, Bilim Koleji’nin kurucu müdürü olarak 11.yılımızda da  sizlerle aynı yolda ilerlemekten büyük onur duyuyorum. Bilim Koleji olarak, öğrencilerimizin bireysel yeteneklerini ve kişiliklerini ön planda tutarak, onların eşsiz potansiyellerini en üst seviyeye taşımayı amaçlıyoruz.

Okulumuzda, yenilikçi, demokratik ve katılımcı bir eğitim anlayışı ile her öğrencinin aktif bir öğrenme deneyiminin parçası olmasını hedefliyoruz. Her bireyin eşsiz olduğunu kabul ediyor, onların kişisel özelliklerini ve becerilerini destekleyerek özgüvenlerini güçlendiriyoruz.

Bilim Koleji’nde, sadece akademik başarı değil, aynı zamanda öğrencilerimizin sosyal ve duygusal gelişimlerine de büyük önem veriyoruz. Çünkü inanıyoruz ki, katılımcı, yaratıcı ve özgür bireyler, geleceğin en güçlü temellerini inşa eder.

Gelin, birlikte daha anlamlı ve katılımcı bir gelecek için adım atalım ve çocuklarımızın kendi yolunu bulmasına rehberlik edelim.

Yenilikçi Eğitim, Sınırsız Potansiyel

Demokratik, Finlandiya eğitim sisteminden ilham alan ve üstün yetenekli çocukların gelişimine odaklanan okulumuz, öğrenci merkezli ve yenilikçi, zengin bir öğrenme ortamı sunuyor. Amacımız, her çocuğun bireysel yeteneklerini keşfetmesini ve en üst seviyeye çıkarmasını sağlayacak özgür, yaratıcı ve esnek bir eğitim deneyimi sunmaktır.

Vizyonumuz

Ulusal ve uluslararası eğitim kurumlarıyla aktif olarak iletişim içerisinde olan, dünyadaki eğitim modellerini güncel olarak takip eden, eğitimdeki yeni yaklaşımlarını içselleştiren ve ülke ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kendi özgün eğitim programını üreten ve düzenleyen, model alınabilecek bir eğitim kurumu olmaktır.

Misyonumuz

Dünyanın sürekli bir değişim içinde olması her alanda olduğu gibi eğitim alanında da değişimi gerekli kılmıştır. Ancak eğitim sisteminin bu gerekliliğin dışında kaldığı, gelişimin ve değişimin beraberinde getirdiği nitelikli birey yetiştirme sorumluluğunu üstlenemediği görülmektedir.

  • Bilgiyi sorgulayan,
  • Eleştirel düşünme becerisine sahip,
  • Üretken, kendisinin ve çevresinin farkında,
  • Düşünsel ve kültürel olarak dünyaya entegre olmuş,
  • Edindiği bilgileri gündelik hayatında pratik eden,
  • Bilimsel farkındalığı yüksek,
  • Bilimsel süreç becerilerine sahip,
  • Araştırma becerisine sahip,
  • Bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönden kendini gerçekleştirmiş,
  • Yeniliklere kolay adapte olan,
  • ATATÜRK ilke ve devrimlerini içselleştirmiş, irfanı hür, vicdanı hür, özgür bireyler yetiştirmektir.

Neden Biz?

Öğrencilerimize, öğrenme süreçlerinde söz hakkı tanıyarak bireysel sorumluluklarını keşfetmelerine olanak sağlıyoruz. Okulumuzda, her öğrencinin fikirleri ve katkıları değerli. Katılımcı bir öğrenme ortamında, öğrencilerimiz karar alma süreçlerine doğrudan dahil oluyorlar.
Dünyanın en başarılı eğitim sistemlerinden biri olan Finlandiya'nın esnek ve öğrenci odaklı eğitim anlayışını benimsiyoruz. İlkokulda sınav stresinden uzak, uygulamalı öğrenmeye dayalı, gerçek hayatla bağlantılı bir zengin bir müfredatla öğrencilerimizi geleceğin liderleri olarak yetiştiriyoruz.
Üstün yetenekli çocuklarımız için bireyselleştirilmiş öğrenme planları sunuyor, onların ihtiyaçlarına göre zenginleştirilmiş dersler ve özel projelerle potansiyellerini en üst seviyeye çıkarmalarına yardımcı oluyoruz. Her öğrenci biriciktir, biz de onların eşsiz yeteneklerini öne çıkaracakları bir eğitim ortamı sağlıyoruz.
Teknolojiyi eğitimle buluşturan, proje tabanlı ve sorgulamaya dayalı öğrenme anlayışımızla öğrencilerimizi yaratıcı ve eleştirel düşünmeye teşvik ediyoruz. Kodlama, yapay zeka ve STEM alanlarında zengin içeriklerle onları geleceğin dünyasına hazırlıyoruz.

Akademik başarı kadar öğrencilerimizin sosyal ve duygusal gelişimlerine de önem veriyoruz. Empati, iş birliği, liderlik ve problem çözme becerilerini geliştiren programlarımızla, öğrencilerimizin hayata hazır bireyler olarak yetişmelerini sağlıyoruz.

Okulumuz

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisc ing elit.

courses-7
Okulumuzda, eğitim programları belirtilen hedefler doğrultusunda hazırlanırken çocukların yaş ve gelişim özellikleri, her çocuğun kendine özgü gelişimsel hızı, ilgileri,
DAHA FAZLA
courses-4
Ana sınıfından itibaren 10 kişilik sınıflarda aktif öğretim Öğrencilerin hazır bulunuşluklarını , bireysel farklılıklarını dikkate alarak hazırlanan ve süreç içerisinde revize edilen farklılaştırılmış, zenginleştirilmiş müfredat
DAHA FAZLA
courses-8
Öğrencilerin hazır bulunuşluklarını, bireysel farklılıklarını dikkate alarak hazırlanan ve süreç içerisinde revize edilen farklılaştırılmış müfredat
DAHA FAZLA
courses-7
Çevreyle iletişim kurma, okulun çevreye ulaşması, çevrenin okula getirilmesi. Yaşayan bir okul olup, çalışmaların okul için değil, yaşama dair olması.
DAHA FAZLA
courses-4
Öğrencilerinin yerine kendini koyar, onlara ilham verir, bireysel olduğu kadar sınıfında kendisini iyi hissetmesini sağlar.
DAHA FAZLA
courses-8
Belirlenen hedeflere ulaşmayı sağlayacak, öğretmenlerin ve öğrencilerin kendilerini gerçekleştirebilecekleri, uygun ders yaşantılarına elverişli fiziki yapı.
DAHA FAZLA

Ödev Anlayışımız

Çocuğa değer katmayan, ezbere dayalı rutin tekrarlardan oluşan, yaratıcılığını ve düşünme becerilerine katkı sağlamayan ödev anlayışından çok uzağız. Bilim Koleji olarak eleştiren, sorgulayan, öğrenmeyi öğreten bir eğitim anlayışını benimsemekteyiz. Bu sebeple amacımız, öğrencilerimizin sorumluluk bilincinin yüksek olması, kendi akademik ve sosyal gelişimleri açısından üzerlerine aldıkları görev ve sorumlulukları en iyi biçimde yerine getirmelerini sağlamaktır.

Eğitime dönük bütün çalışmaların 40 saatlik eğitim programı içerisinde 10 kişilik sınıflarda bireysel desteklerle okulda çözülmesinden yanayız.

Ders performansını pekiştirme ve geliştirmeye yönelik eğlenceli ve proje bazlı ev çalışmaları çocuklarımızın ilgi ve ihtiyaçlarına göre verilebilmektedir.  Böylece öğrencimiz okuluna ödev kaygısı ve korkusu yaşamadan mutlu bir birey olarak gelir.

Öğrenci Haklarımız

1

BENİM BU SINIFTA; MUTLU OLMA VE ŞEVKATLE EĞİTİLME HAKKIM VAR…

BUNUN ANLAMI; Hiç kimse bana gülemez veya duygularımı incitemez.
2

BENİM KENDİ YETENEĞİME GÖRE ÖĞRENME HAKKIM VAR…

BUNUN ANLAMI; benim öğrenme şeklimle ilgili olarak hiç kimse bana isim takamaz.
3

BENİM BU SINIFTA; KENDİM OLMA HAKKIM VAR…

BUNUN ANLAMI; hiç kimse bana benim; zayıf/şişman, kısa/uzun, erkek/kız olmamdan veya görüşümden dolayı haksızlık yapamaz.
4

UNUTMA! BU HAKLAR AYNI ZAMANDA SENİN DE HAKLARINDIR…

BUNUN ANLAMI; bu sınıfta Sen ve Ben birlikte paylaşacağız, birlikte öğreneceğiz, birlikte çalışacağız, birlikte oynayacağız ve birbirimize saygı duyacağız.
5

BENİM BU SINIFTA DUYMAYA VE DUYULMAYA HAKKIM VAR…

BUNUN ANLAMI; Hiç kimse Çığlık atmayacak, haykırmayacak, bağırmayacak veya gürültü yapmayacaktır.
6

BENİM BU SINIFTA KENDİMİ TANIMAYA HAKKIM VAR…

BUNUN ANLAMI; Ben, duygularımı ve düşüncelerimi sözüm kesilmeden veya cezalandırılmadan serbestçe ifade edebileceğim.